BBC Weather gaat in zee met MeteoGroup

Advertentie
Mijn weer
  • BBC Weather gaat in zee met MeteoGroup
    06.02.2018 22:31

    Leuven, 6 februari 2018 - BBC Weather presenteert vandaag voor het eerst op TV het nieuwe weerbericht op basis van de verwachtingen en presentatietechnologie van MeteoGroup, the global weather authority. De live TV-uitzending is het laatste onderdeel van een gefaseerde digitale uitrol op alle platforms. De overstap van BBC Weather naar MeteoGroup was groot nieuws in de UK, aangezien het bedrijf al vanaf 1922 klant was van het Britse MetOffice.

    • Advertentie

    MeteoGroup voorziet de BBC nu van de hoogste kwaliteit verwachtingen en geavanceerde grafische oplossingen voor de diverse weerservices en -bulletins op alle BBC-platforms - TV, radio, internet en mobiel - wereldwijd.

    De afgelopen weken heeft MeteoGroup geleidelijk diverse nieuwe updates voor de weerservice van de BBC geïntroduceerd. Miljoenen gebruikers van de BBC Weather-website en applicaties op iOS, Android en Kindle hebben al een aantal verbeteringen gezien voordat deze vandaag in de uitzending werden gepresenteerd.

    De nieuwe service van MeteoGroup biedt de BBC meer en nauwkeurigere verwachtingen. Tegelijkertijd werd de gehele technische architectuur achter de online weerdiensten gereviseerd door over te schakelen op cloud-technologie. Hierdoor werd ook de manier verbeterd waarop het weer op alle platforms wordt weergegeven.

    De verbeteringen aan BBC Weather online en via de BBC Weather App omvatten onder meer:

    • 14-daagse verwachting: de BBC Weather site en de apps hebben nu toegang tot meer gegevens dan ooit tevoren, zodat kijkers nu de beschikking hebben over 14-daagse voorspellingen voor alle Britse locaties en grote internationale steden.

    • Geavanceerde visualisatietechnologie: naast nieuwe bewegende grafische animaties voegt de nieuwe weerservice nieuwe gegevens toe, zoals 'kans op regen' en 'gevoelstemperatuur', om kijkers te helpen bij het plannen van hun activiteiten.

    • Meer locaties: duizenden nieuwe locaties zijn toegevoegd aan de database, waaronder veel internationale locaties, om te zorgen dat kijkers het weer kunnen vinden waar ze zijn en waar ze ook heen willen.

    • Nieuwe interactieve kaart: op de website is een nieuwe weerkaart te zien voor duizenden locaties alle plaatsen, die met in- en uitzoomen, de kijker helpt om ook het grotere weeroverzicht te hebben.

    "Het team van MeteoGroup is trots om samen met de BBC kijkers de best mogelijke weerservice te bieden, optimaal afgestemd op hun behoeften", zegt Peter Ruchatz, Chief Product & Marketing Officer van MeteoGroup. "De nieuwe service biedt kijkers de meest accurate weersverwachtingen en nieuwe geavanceerde grafische beelden. De succesvolle uitrol van deze weersdiensten op alle BBC-platforms - tv, radio, internet en mobiel, wereldwijd - vereiste een hoog niveau van technische expertise, rigoureuze planning en veel hard werk van beide partijen. MeteoGroup en de BBC hebben samengewerkt aan de hoogst mogelijke standaarden en we kijken er naar uit om de BBC-kijkers de voordelen van deze service te laten ervaren."

    "We weten hoe belangrijk het weer is voor al onze doelgroepen, zowel in het Verenigd Koninkrijk als wereldwijd. Daarom ben ik erg blij hen een vernieuwde look, nieuwe gegevens en extra functionaliteit te bieden.”, zegt Liz Howell, BBC Head of Weather. “Het verhaal eindigt niet op deze introductiedag. We hebben nog zoveel plannen voor verdere innovatie op alle platforms en hopen daarmee BBC Weather nog vele jaren aan de top te houden.”

    MeteoGroup Broadcast levert de BBC zijn geavanceerde WeatherSuite-product. WeatherSuite is de weeroplossing voor 's werelds belangrijkste mediabedrijven die kijkers de hoogste nauwkeurigheid, visualisatiekwaliteit en consistentie willen bieden op tv, online en mobiele platforms. WeatherSuite biedt klanten een volledige reeks tools waarmee presentatoren een boeiend verhaal kunnen vertellen en producenten een efficiënte, kosteneffectieve en betrouwbare productie kunnen leveren.

    Over MeteoGroup
    MeteoGroup, the global weather authority, combineert nauwkeurige wetenschap met geavanceerde technologie en lokale expertise met een wereldwijd bereik. MeteoGroup wordt vertrouwd door honderden overheidsinstanties, duizenden bedrijven en miljoenen consumenten.

    MeteoGroup werd opgericht in 1986 en heeft meer dan dertig jaar ervaring met het leveren van weeroplossingen aan de media en andere weersafhankelijke markten over de hele wereld. Het van origine Nederlandse bedrijf levert inmiddels diensten aan afnemers over de gehele wereld, met 450 werknemers in 16 landen. Kwaliteit staat centraal en internationaal is het succes van het bedrijf gebaseerd op aantoonbaar betere weersverwachtingen en oplossingen. Het team van deskundige en ervaren meteorologen is 24/7 beschikbaar om analyses en advies van de hoogste kwaliteit te leveren.

    Naast de weeroplossingen voor zakelijke, industriële en mediaklanten, is MeteoGroup ook het bedrijf achter mobiele apps als WeatherPro,MeteoEarth en talrijke weerwebsites.

    MeteoGroup is onderdeel van General Atlantic, een van de grootste private investeringsfirma's ter wereld, gericht op het ontwikkelen en ondersteunen van marktleiders in snelgroeiende sectoren.